Köpvillkor
1. Företagsinformation
www.scandsea.se tillhandahålls av Scandinavian Seaweed Company AB, Truskärsvägen 7, 44275, Lycke, Org. nummer 559081-2847. Information & bilder på hemsidan ägs av företaget eller partner och får inte kopieras utan tillåtelse.
2. Priser
Varje vara på webshop anges med pris inklusive moms i svenska kronor (SEK). I kundvagnen ser man det totala priset inklusive alla avgifter så som moms, frakt och betalningar.
3. Betalning
Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Stripe med samarbetspartners. Kortbetalning accepteras av Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid köptillfället. Kortbetalning Scandinavian Seaweed Company är helt säkert och följer PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standards). Stripe har granskats av en oberoende PCI Qualified Security Assessor (QSA) och är certifierad som PCI Level 1-tjänsteleverantör. Detta är den strängaste certifieringsnivån som finns i betalningsbranschen.
Vid kort betalningar görs det på ett PCI-kompatibelt sätt vilket innebär att Scandianvian Seaweed Company aldrig får tillgång till din kortinformation.
Betalning kan också ske via Swish på 123 530 23 85. För mer information om Swish betalningar besök www.swish.nu
Faktura
Handlar du som ett företag, erbjuder vi fakturabetalning. För att handla mot faktura måste du ange ditt organisationsnummer. Faktura har förfallotid inom 14 dagar. Efter genomfört köp skickas fakturan till din angivna e-postadress. Beloppet plus moms och frakt ska alltid betala i sin helhet på Scandinavian Seaweed Company SEB konto via bankgiro. För att kunna använda tjänsten måste du vid köptillfället vara ett EU baserat företag. Vid levereras till företag utanför EU kommer varje leveransbeslut att tas individuellt. Scandinavian Seaweed Company står inte för anpassade tullavgifter i sådana fall.
4. Frakt & Fraktmetoder
En fraktkostnad om 89 kr (inom Sverige) tillkommer på samtliga beställningar. Fri frakt vid beställning i webshop över 1000 kr. (Gäller endast leveranser till utlämningsställe inom Sverige).
Vi levererar din vara med PostNord. Mindre paket levereras som ett brev, större paket levereras som paket och aviseras av PostNord via sms när det kommit fram till utlämningsstället. Av olika anledningar kan sms:et ibland inte komma fram, t.ex om du har råkat ange fel mobiltelefonnummer. Därför är det viktigt att du har koll på ditt paket. Du kan hämta ut ditt paket med kolli-id:et i spårningslänken.
Tänk på att hämta ut ditt paket i tid! Ditt paket ligger i 14 dagar på PostNords utlämningsställe. Ej uthämtat paket kan inte hanteras som en retur enligt ångerrätt. Skickas paketet tillbaka till oss debiterar vi en extra avgift om 200 kr för våra kostnader för returfrakt och hantering.
5. Leveranser
Beställningar behandlas vanligtvis nästa dag och levereras normalt inom 7 dagar. Vi reserverar oss för att varor kan vara slutsålda och meddelar det i sådana fall via e-post. Det går då att avbeställa en del av ordern eller hela ordern. Alternativt få resterande varor skickade vid ett senare tillfälle. Vid kortbetalning dras beloppet från kontot vid köptillfället och varorna skickas när de åter finns i lager.
6. Skadade varor och reklamationer
Om din vara skadats under frakt eller om du fått fel vara så kan du returnera den – kontakta oss alltid innan detta sker via e-post till adressen info@scandsea.se och beskriv hur varan är felaktig. Observera att reklamation endast kan ske när varan är felaktig. Reklamation godtas inte på grund av att doft, konsistens eller funktion inte är till belåtenhet, om produkten inte avviker från det normala. Vi står för fraktkostnaden om detta sker.
7. Ångerrätt och öppet köp.
Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan samt bytesrätt inom 30 dagar från den dag du mottagit varan. Ångerrätten kan endast utnyttjas om varan återlämnas i originalförpackning och är i väsentligen oförändrat skick. Kontakta oss alltid på info@scandsea.se. innan du returnerar en vara. Skicka din retur till: Scandinavian Seaweed Co., Truskärsvägen 7, 44275 Lycke.
Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. Retur paket får ej skickas mot postförskott/efterkrav. Om du utnyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast, senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot returen.
8. Återbetalningsskyldighet
Om du utnyttjar din ångerrätt ska vi betala tillbaka hela varans belopp snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi mottog varan. Du får själv betala returkostnaden när varan skickas tillbaka.
Se även konsumentverket eller distanshandelslagen.
9. Personuppgiftsbehandling
För att kunna ta emot, hantera och leverera din beställning kommer Scandinavian Seaweed Company AB att behandla dina personuppgifter. All vår behandling av personuppgifter sker i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter under Bilaga 1, Personuppgiftsbehandling.
10. Kontakt & Kundtjänst
Kontaktuppgifter till oss finner ni HÄR
11. Kakor
En kaka är en textfil som skickas från en websida till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Kakor används för att lagra t. ex. inloggningsinformation eller din kundvagn när du surfar runt på olika webbplatser. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera kakor kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder kakor för att spara personlig information om dig.
12. 1 Force Majeure
Force Majeure såsom krig, omfattande arbetskonflikt, blockad, eldsvåda, miljökatastrof, allvarlig smittspridning eller annan omfattning som part inte råder över och som förhindrar part att fullgöra sina skyldigheter och befriar part från detta. Sådan befrielse gäller under förutsättning att verksamheten inte heller kan drivas under dessa förhållanden. Motparten skall omedelbart underrättas om omständigheter som kan tillämpa denna bestämmelse.
12.2 Ändring av avtalsvillkor
Efter att kund genomfört ett köp äger säljföretaget inte rätt att ändra villkoren för aktuellt köp om inget annat är överenskommet.
12.3 Klagomål
Har kundklagomål kan dessa framföras via våra kontaktsätt som ni finner HÄR
12.4 Tvister & lagar
Svensk rätt tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. Tvist om köp enlig dessa avtalsvillkor skall exklusivt prövas en svensk allmän domstol.